V Súkromnej strednej športovej škole v Prešove poskytujeme dva typy štúdia:
Osemročné štúdium v študijnom odbore gymnázium – šport (od 1. 9. 2019 neotvárame)
- nižšie sekundárne vzdelanie – tvoria ročníky príma, sekunda, tercia, kvarta. Ročník príma pre žiakov 5. ročníka ZŠ v školskom roku 2019/2020 neotvárame.
- vyššie sekundárne vzdelanie – tvoria ročníky kvinta, sexta, septima, oktáva.
Štvorročné štúdium
- vyššie sekundárne vzdelanie – I. až IV. ročník. Do prvého ročníka možno prijať žiakov po ukončení 9. ročníka ZŠ.
V Súkromnej strednej športovej škole v Prešove otvárame od 1. 9. 2019 v školskom roku 2019/2020 študijné odbory:
Gymnázium – šport 7902 J 77 (od 1. 9. 2019 neotvárame)
Športové gymnázium 7451 J
Športový manažment 7471 M
GYMNÁZIUM – ŠPORT
Od 1. 9. 2015 je v platnosti nový inovovaný ŠkVP vychádzajúci zo ŠVP pre gymnázia.
Tento študijný odbor je od 1. 9. 2019 nahradený novým študijným odborom „športové gymnázium“.
Obidva odbory sú takmer totožné.
Študijné odbory a zameranie tried gymnázia v školskom roku 2018/2019
Štúdium |
Trieda |
Študijný odbor, zameranie |
Osemročné |
Príma | 7902 J 77 – gymnázium, šport |
Sekunda | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Tercia | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Kvarta | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Kvinta | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Sexta | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Septima | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Oktáva | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Štvorročné |
I.A | 7902 J 77 – gymnázium, šport |
II.A | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
III.A | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
IV.A | 7902 J 77 – gymnázium, šport |
ŠPORTOVÉ GYMNÁZIUM
Všeobecné ciele úplného stredného všeobecného vzdelávania
Všeobecné ciele vzdelávania predstavujú rámec pre konkretizované predmetové ciele a ciele prierezových tém, ktoré sa majú vzdelávaním naplniť.
V rámci úplného stredného všeobecného vzdelávania je potrebné najmä:
- poskytnúť žiakom všeobecný vzdelanostný základ vychádzajúci zo systematického a vyváženého výberu informácií a poznatkov z vedeckého a kultúrneho dedičstva;
- prehĺbiť u žiakov abstraktné a logické myslenie s dôrazom na pochopenie kauzálnych, funkčných a vývinových vzťahov medzi javmi a procesmi;
- naučiť žiakov samostatne riešiť problémy, úlohy, realizovať skúmanie a vyvodzovať logické závery;
- viesť žiakov ku kritickému mysleniu s uplatnením mnohostranného pohľadu pri riešení úloh;
- naučiť žiakov zaraďovať získané informácie/poznatky do zmysluplného kontextu životnej praxe;
- poskytnúť žiakom možnosti pre optimálny výber ďalšieho vzdelávania/pracovného zaradenia podľa ich schopností a záujmov a tiež potrieb spoločnosti;
- prehĺbiť u žiakov sociálne kompetencie, osobitne schopnosť kultivovane komunikovať, racionálne argumentovať a efektívne spolupracovať v rôznych skupinách;
- posilniť u žiakov prístup rešpektujúci ľudské práva a zodpovednú účasť v demokratickej spoločnosti;
- nasmerovať žiakov na uprednostňovanie životného štýlu, ktorý rešpektuje zdravie, duševnú rovnováhu a pohodu;
- motivovať žiakov k tomu, aby sa zaujímali o svet a ľudí okolo seba, aby boli aktívni pri ochrane ľudských a kultúrnych hodnôt, životného prostredia a života na Zemi.
- viesť žiakov k tomu, aby si uvedomili globálnu previazanosť udalostí, vývoja i problémov na miestnej, regionálnej, národnej i svetovej úrovni.
Profil absolventa strednej športovej školy – športového gymnázia
Profil absolventa úplného stredného všeobecného vzdelávania sa odvíja od kompetencií vychádzajúcich zo vzdelávacích štandardov vyučovacích predmetov a špecifických cieľov prierezových tém, ktoré žiak získal v procese vzdelávania a sebavzdelávania na tomto stupni.
Absolvent:
- má osvojené funkčné znalosti a kompetencie z oblasti prírodných a spoločenských vied, ktoré sú vymedzené vzdelávacími štandardami;
- efektívne komunikuje v materinskom, resp. vo vyučovacom jazyku a vo dvoch cudzích jazykoch;
- má osvojené matematické princípy a postupy tak, že ich dokáže využiť v praktickom živote a pri ďalšom štúdiu/pracovnom zaradení;
- ovláda a využíva pri svojom vzdelávaní a tvorbe súčasné informačno-komunikačné technológie;
- vie vyhodnotiť a zaujať kritický postoj k informáciám, vrátane masmediálnych informácií;
- uvedomuje si svoje schopnosti, silné a slabé stránky a v súlade s nimi sa rozhoduje pre ďalšie/celoživotné vzdelávanie a svoju budúcu profesiu;
- akceptuje a uplatňuje ľudské práva vo vzťahu k sebe a iným, rešpektuje inakosť v spoločnosti;
- je si vedomý svojich občianskych práv a povinností, uvedomuje si význam a potrebu občianskej angažovanosti v národnom a globálnom kontexte;
- uznáva a je pripravený v praxi aplikovať demokratické princípy spoločnosti;
- zaujíma sa o svet a ľudí okolo seba, je pripravený aktívne chrániť ľudské a kultúrne hodnoty a životné prostredie na Zemi.
ODBORNÝ ŠTUDIJNÝ ODBOR
Profil absolventa odborného študijného odboru – všeobecná charakteristika absolventa
Profil absolventa úplného stredného odborného vzdelávania v strednej športovej škole sa odvíja od kompetencií vychádzajúcich z cieľov výchovy a vzdelávania a napĺňaných vzdelávacími štandardmi, ktoré žiak získal v procese vzdelávania a sebavzdelávania na tomto stupni. Umožňujú mu úspešné začlenenie sa do pracovných a mimopracovných spoločenských štruktúr.
Absolvent strednej športovej školy je pripravený plniť požiadavky vrcholovej športovej prípravy. Dosahuje športovú výkonnosť požadovanú pre zaradenie športových reprezentačných výberov SR, domácich a zahraničných ligových súťaží (kolektívne športy), umiestňovať sa na popredných miestach v národných a medzinárodných súťažiach (individuálne športy).
Absolvent strednej športovej školy je schopný v súlade s odporúčaniami duálnej kariéry športovca rozvíjať svoju športovú kariéru a uplatniť sa vo svojich povolaniach.
Absolvent:
- má osvojené funkčné znalosti a kompetencie z oblasti prírodných, spoločenských vied, športu a príslušného odboru vymedzené vzdelávacími štandardami, ktoré dokáže využiť v praktickom živote a pri ďalšom štúdiu/pracovnom zaradení;
- efektívne komunikuje v materinskom, resp. vo vyučovacom jazyku a v cudzom jazyku;
- ovláda a využíva súčasné informačno-komunikačné technológie;
- vie vyhodnotiť a zaujať kritický postoj k informáciám, vrátane masmediálnych informácií;
- uvedomuje si svoje schopnosti, silné a slabé stránky a v súlade s nimi sa rozhoduje pre ďalšie/celoživotné vzdelávanie a svoju budúcu profesiu;
- akceptuje a uplatňuje ľudské práva vo vzťahu k sebe a iným, rešpektuje inakosť v spoločnosti;
- je si vedomý svojich občianskych práv a povinností, uvedomuje si význam a potrebu občianskej angažovanosti v národnom a globálnom kontexte;
- uznáva a je pripravený v praxi aplikovať demokratické princípy spoločnosti;
- zaujíma sa o svet a ľudí okolo seba, je pripravený aktívne chrániť ľudské a kultúrne hodnoty a životné prostredie na Zemi.
Absolvent úplného stredného odborného vzdelávania v strednej športovej škole nachádza uplatnenie primárne v oblasti športu a v ďalších oblastiach podľa profilácie.
ŠPORTOVÝ MANAŽMENT
Absolvent odboru športový manažment je kvalifikovaný odborník, ktorý dokáže riadiť a koordinovať základné činnosti v oblasti športu, navrhovať a realizovať praktické riešenia pre športové zväzy a iné športové organizácie. Absolvent získa počas štúdia schopnosti potrebné pre oblasť športového marketingu, manažmentu, základov ekonomiky a základov podnikania v športe. Získané zručnosti z aplikovanej informatiky sú predpokladom pre činnosť súvisiacu s administráciou športovej dokumentácie. Rozsah znalostí v oblasti zdravého životného štýlu a výživy umožní absolventovi pripravovať a analyzovať stravovací režim športovcov. Absolvent tohto odboru je plne spôsobilý viesť športovú prípravu na úrovni vrcholového športu mládeže a výkonnostného športu dospelých vo vybranom športe a získava kvalifikáciu tréner 3. stupňa.
Má možnosť pracovať v nižšom manažmente športových klubov, telovýchovných jednôt, športových zväzov, regeneračných centier, fitnes centier a iných organizácií v oblasti športu alebo pokračovať v štúdiu na vysokej škole.