V Súkromnej strednej športovej škole v Prešove poskytujeme dva typy štúdia:
Osemročné štúdium v študijnom odbore gymnázium – šport (od 1. 9. 2019 neotvárame)
- nižšie sekundárne vzdelanie – tvoria ročníky tercia, kvarta.
- vyššie sekundárne vzdelanie – tvoria ročníky kvinta, sexta, septima, oktáva.
Štvorročné štúdium
- vyššie sekundárne vzdelanie – I. až IV. ročník. Do prvého ročníka možno prijať žiakov po ukončení 9. ročníka ZŠ.
V Súkromnej strednej športovej škole v Prešove otvárame od 1. 9. 2021 v školskom roku 2021/2022 študijné odbory:
Športové gymnázium 7451 J
Športový manažment 7471 M
GYMNÁZIUM – ŠPORT
Od 1. 9. 2015 je v platnosti nový inovovaný ŠkVP vychádzajúci zo ŠVP pre gymnázia.
Tento študijný odbor je od 1. 9. 2019 nahradený novým študijným odborom „športové gymnázium“.
Obidva odbory sú takmer totožné.
Študijné odbory a zameranie tried gymnázia v školskom roku 2020/2021
Štúdium |
Trieda |
Študijný odbor, zameranie |
Osemročné |
Tercia | 7902 J 77 – gymnázium, šport |
Kvarta | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Kvinta | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Sexta | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Septima | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Oktáva | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
Štvorročné |
I.A | 7451 J – športové gymnázium |
I.C | 7451 J – športové gymnázium | |
II.A | 7451 J – športové gymnázium | |
II.C | 7451 J – športové gymnázium | |
III.A | 7902 J 77 – gymnázium, šport | |
IV.A | 7902 J 77 – gymnázium, šport |
ŠPORTOVÉ GYMNÁZIUM
Všeobecné ciele úplného stredného všeobecného vzdelávania
Všeobecné ciele vzdelávania predstavujú rámec pre konkretizované predmetové ciele a ciele prierezových tém, ktoré sa majú vzdelávaním naplniť.
V rámci úplného stredného všeobecného vzdelávania je potrebné najmä:
- poskytnúť žiakom všeobecný vzdelanostný základ vychádzajúci zo systematického a vyváženého výberu informácií a poznatkov z vedeckého a kultúrneho dedičstva;
- prehĺbiť u žiakov abstraktné a logické myslenie s dôrazom na pochopenie kauzálnych, funkčných a vývinových vzťahov medzi javmi a procesmi;
- naučiť žiakov samostatne riešiť problémy, úlohy, realizovať skúmanie a vyvodzovať logické závery;
- viesť žiakov ku kritickému mysleniu s uplatnením mnohostranného pohľadu pri riešení úloh;
- naučiť žiakov zaraďovať získané informácie/poznatky do zmysluplného kontextu životnej praxe;
- poskytnúť žiakom možnosti pre optimálny výber ďalšieho vzdelávania/pracovného zaradenia podľa ich schopností a záujmov a tiež potrieb spoločnosti;
- prehĺbiť u žiakov sociálne kompetencie, osobitne schopnosť kultivovane komunikovať, racionálne argumentovať a efektívne spolupracovať v rôznych skupinách;
- posilniť u žiakov prístup rešpektujúci ľudské práva a zodpovednú účasť v demokratickej spoločnosti;
- nasmerovať žiakov na uprednostňovanie životného štýlu, ktorý rešpektuje zdravie, duševnú rovnováhu a pohodu;
- motivovať žiakov k tomu, aby sa zaujímali o svet a ľudí okolo seba, aby boli aktívni pri ochrane ľudských a kultúrnych hodnôt, životného prostredia a života na Zemi.
- viesť žiakov k tomu, aby si uvedomili globálnu previazanosť udalostí, vývoja i problémov na miestnej, regionálnej, národnej i svetovej úrovni.
Profil absolventa strednej športovej školy – športového gymnázia
Profil absolventa úplného stredného všeobecného vzdelávania sa odvíja od kompetencií vychádzajúcich zo vzdelávacích štandardov vyučovacích predmetov a špecifických cieľov prierezových tém, ktoré žiak získal v procese vzdelávania a sebavzdelávania na tomto stupni.
Absolvent:
- má osvojené funkčné znalosti a kompetencie z oblasti prírodných a spoločenských vied, ktoré sú vymedzené vzdelávacími štandardami;
- efektívne komunikuje v materinskom, resp. vo vyučovacom jazyku a vo dvoch cudzích jazykoch;
- má osvojené matematické princípy a postupy tak, že ich dokáže využiť v praktickom živote a pri ďalšom štúdiu/pracovnom zaradení;
- ovláda a využíva pri svojom vzdelávaní a tvorbe súčasné informačno-komunikačné technológie;
- vie vyhodnotiť a zaujať kritický postoj k informáciám, vrátane masmediálnych informácií;
- uvedomuje si svoje schopnosti, silné a slabé stránky a v súlade s nimi sa rozhoduje pre ďalšie/celoživotné vzdelávanie a svoju budúcu profesiu;
- akceptuje a uplatňuje ľudské práva vo vzťahu k sebe a iným, rešpektuje inakosť v spoločnosti;
- je si vedomý svojich občianskych práv a povinností, uvedomuje si význam a potrebu občianskej angažovanosti v národnom a globálnom kontexte;
- uznáva a je pripravený v praxi aplikovať demokratické princípy spoločnosti;
- zaujíma sa o svet a ľudí okolo seba, je pripravený aktívne chrániť ľudské a kultúrne hodnoty a životné prostredie na Zemi.