Nahliadnutie do 1.G triedy



Nahliadnutie do 1.G triedy

Ciele, metódy, formy práce

5. októbra sme nahliadli do triedy prvákov osemročného gymnázia, kde prebiehala hodina chémie pod vedením RNDr. Márie Inašovej. Cieľom hodiny bolo vedieť popísať oddeľovanie zložiek zmesi – filtráciu, vedieť separovať odpad a vysvetliť význam recyklácie, vedieť filtrovať pripravenú zmes.

V priebehu vyučovacej hodiny boli použité nasledujúce metódy a formy práce:

  • verifikačné – individuálne ústne skúšanie 2 žiakov, skupinová práca,
  • metódy priameho prenosu poznatkov – výklad, vysvetľovanie, demonštračný pokus, žiacky pokus,
  • fixačné metódy – metóda otázok a odpovedí.

Triedenie a recyklácia odpadu

Po krátkej úvodnej organizačnej časti hodiny nasledovala časovo primeraná diagnostická časť – individuálne a frontálne preverovanie a hodnotenie vedomostí žiakov. Žiaci boli na vyučovaciu hodinu výborne pripravení, s úrovňou ich vedomostí bola vyučujúca veľmi spokojná. Jej hodnotenie bolo spravodlivé a motivujúce. Diagnostickú časť vystriedalo pozeranie skvelého 8-minútového náučného videa s názvom „Recyklonia“. Video sa venovalo téme „Triedenie a recyklácia odpadu“. Žiaci sledovali video veľmi pozorne. Po skončení videa pokračovala vyučovacia hodina nesmierne zaujímavou aktivitou. RNDr. Inašová rozdala žiakom farebné papiere a zoznam vecí, ktoré mali v dvojiciach a jednej trojici roztriediť do 5 kategórií: papier, plasty, sklo, kov a VKM (viacvrstvové kombinované materiály). Žiaci triedili predmety s veľkým entuziazmom.

Filtrácia zmesi

Po skončení aktivity nasledovalo sprístupňovanie a osvojovanie si nového učiva, ktoré sa týkalo filtrácie zmesi. Žiaci pomocou rozhovoru s vyučujúcou dokázali určiť, čo je to zmes, čo umožňuje oddeľovať jednotlivé zložky zmesi, kde všade sa využíva filtrácia a čo všetko k nej potrebujeme. Sledovali názorné predvedenie filtrácie, pracovali s učebnicou, robili si do zošitov poznámky, vyskúšali si samostatne zhotoviť filter. Vyučovacia hodina sa žiakom veľmi páčila, zdalo sa im, že ubehla nesmierne rýchlo. V jej závere nasledovalo kladné zhodnotenie ich práce a zadanie domácej úlohy.

PaedDr. Erika Petrašková, PhD.

Fotogaléria


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *